Alla inlägg under januari 2010

Av julia♥ - 13 januari 2010 15:53

hejhej, har varit hemma ett ganska bra tag men har inte haft lust att blogga förens nu^^

onsdagar är värsta so-dagen, två hela lektioner med so, och sen typ idrott:) volleyboll stod på idrottschemat idag, det är jätteroligt ju!

inte för att jag är jättebra på det men man lär sej ju mer och mer för varje gång:) 

mitt lag vann då båda matcherna vi spelade så jag kan ju inte vara hel värdelös iaf;) 

haha

blev rätt så överaskad idag också, jag gick runt i korridorerna och frös, klagade på det ett rätt så bra tag, kylan asså.. 

men i cafeterian var faktiskt ett av elementen igång!! blev rädd när jag rörde i det och brände mej, helt otroligt med värme!

inte för att det är varmt i något av klassrummen men nu vet jag ju iaf vars jag ska gå när jag fryser^^ 

mer hände inte på skolan tror jag:) 


här hemma har jag inte gjort nå, jag vet att jag egentligen borde gå upp och dammsuga golvet i mitt rum.. men har ingen lust med det, är ju mycket roligare att blogga? hihi*

det enda jag har gjort sen jag kom hem är att lyssna på musik och kolla en massa olika bloggar, vilka bloggar läser ni? förutom min asså^^


  

nu ska jag  se en film, hoppas eran dag blir bra!

Av julia♥ - 12 januari 2010 21:40

hejhej igen, sitter framför tvn med mamma och pappa nud :]

har fikat och nu ser vi film, mysigt^^

funderar på att hoppa i säng snart, då blir det mindre plågsamt att stiga upp i morron.. 

skolan i morron kommer dock att gå mke fortare än resten av veckan eftersom att vi slutar typ 2 i morron :) 

härligt med korta dagar ibland också:)


så med det här inlägget säger jag godnatt, peace


     

bjuder på ett par fina nyårsbilder också^^

Av julia♥ - 12 januari 2010 19:45

jag har suttit och finslipat på konstarbetet nu, är helt nöjd så nu har jag tänkt ta och lägga lite tid på att läsa en bit av ljudet av ditt hjärta, eller eclipse som den egentligen heter.

filmerna är verkligen ingenting jämfört med böckerna, man blir som besatt!! 

det är andra gången jag läser twilight-serien nu, men den är verkligen lika underbar fortfarande.


  


såg att böckerna även finns som ljudböcker, vet inte riktigt vad jag ska tro om det.. någon som har lyssnat på dom? blir det samma känsla som när man läser dom själv?

det possitiva med ljudböcker är väl att det går mke fortare att läsa ut böckerna, fast just dom här böckerna vill man inte ska ta slut? :p haha


ska sluta babbla nu, peace


ha en fin kväll allihopa!

Av julia♥ - 12 januari 2010 19:15

har vid ett antal tillfällen varit in på dinsko och kollat på ett par sjukt snygga skor, men jag har inte köpt dom eftersom.. vet faktiskt inte, lite snål kanske jag är ^^

jaja, men iaf så hade lowa på sej ett par igår på skolan och jag blev kär i dom på nytt!

måste köpa ett par nästa gång jag åker in till stan!!

det finns dock en nackdel med att vara julia, det finns i stort sätt inga skor alls i storkel 36..  alltid slut eftersom att butikerna endast tar hem ett fåtal skor i den storleken.. tänk om man hade storlek 37-28.. livet hade varit komplett då ju^^ hahah


så här ser dom ut iaf, funderar på att beställa dom, då finns ju storleken?


    


snygga, huh?


peace

Av julia♥ - 12 januari 2010 18:45

  


Av julia♥ - 12 januari 2010 18:22

för nån dag sen så installerade jag google chrome ist för internet explorer, och idag upptäckte jag något råcoolt!

man kan välja ett tema för hur man vill att webbläsaren ska se ut! 

kanske är jag en aning efter, men jag tycker då att det var värsta kul!

så här ser min webbläsare ut i nuläget:) 


  


vilken webbläsare använder ni? internet explorer, google chrome eller kanske firefox?



Av julia♥ - 12 januari 2010 17:20

skolan idag var helt okej, kunde dock inte tänka alls eftersom att min hjärna fortfarande har jullov.. måste ta och väcka den ut dvalan snart. haha 

nämen det har väl inte hänt alltför mycket på skolan idag, vi har börjat med en teater på spanskan, skitsvårt ju! :( 

måste plugga repliker, tanken är tydligen att vi ska kunna dom utantill så man måste väl försöka iaf.

aja, nog prat om skolan, nu är jag ju hemma och slipper skolan ända tills i morron! yes.


det är typ värmebölja ute nu föresten? här utanför mitt hus visar termometern att det är hela 0.5 + grader :o coolt! haha 

    

ha en bra dag, skriver mera sen har inte tid nu :) 

Av julia♥ - 11 januari 2010 20:28

nu är jag i stort sätt klar med bilduppsatsen(jag skriver om konstnären John Bauer och hans målningar), nu är det bara lite finjusteringar kvar.

är rätt så less på att skriva nu, så musikarbetet får vänta till i morron tror jag^^


nu sitter jag och ser på familjen annorlunda, fatta hur jobbigt det ska vara att ha 10 barn.. iaf när dom är jättesmå och skriker hela tiden? hihi

när det är slut så ska jag ta och ta en lång, varm och skön dusch och efter det lägga en ansiktsmask.

känns som att det kan behövas efter en jobbig skoldag som denna, är ju en aning ovan den här skolstressen^^ haha


  


peace

Ovido - Quiz & Flashcards