Alla inlägg den 14 april 2010

Av julia♥ - 14 april 2010 16:15

nu har lacket äntligen torkat!!

jag hatar att måla naglarna.. jag skulle aldrig göra det om det inte vore för att det blir så jäkla snyggt när det är klart!

jag är alltså expert på att röra i det medans det är blött, det blir kletigt och måste göras om.. tacka gud för att det finns aceton!


såhär blev det iaf:)

jag tycker att det blev skitcoolt, lite mermaid feeling va?


färgen heter alltså DOLLY och kommer från MUS :)




NEXT UP: skriva på svenska uppsatsen, den ska vara klar på fredag och jag har inte ens börjat.... dålig stil.. 

Av julia♥ - 14 april 2010 15:30

jag och kajsa spenderade ju som sagt torsdag-lördag hos min kära vän och tremening i stan.

eftersom att vi skulle bada och shoppa så blev vi väldigt snåla vilket resulterade i att vi bröt mot traditionen att trycka i oss B&J på kvällen..

men helt utan blev vi förståss inte, vi gjorde helt egen kakdeg och vaniljglass till det!

och det smakade faktiskt otroligt likt den vanliga B&J cookiedough!


jag tänkte dela med mej av receptet på kakdegen så att ni också ska få prova på det!


B&J kakdeg:


100 g smör
75 g mörk choklad
1 dl socker (helst råsocker)
1 tsk vaniljsocker
3 dl vetemjöl
2-3 dl sirap (You decide - hur mycket du vill ha ;))
1 skvätt mjölk (För att få smeten att ta ihop)
1 liter glass


hacka chokladen i bitar (jag tycker att det är godast om bitarna inte är alltför små;)) blanda ihop sirap, socker och smör. gegga sen ihop alla övriga ingredienser.

och jag måste faktiskt också skriva som linn, receptet räcker till många, verkligen jättemånga!

vi delade den här satsen på tre, do not try that at home, det kan resultera i allvarligt kakkoma och äckligt illamående....



man kan även använda samma recept till att göra subway kakor!


(fast då tar du bort glassen, dah? haha och så tillsätter du 1 ägg, 1/2 krm salt och om du känner för det 50g sötmandel!)

böanda ihop allt och låt det vara i ugnen i 175 grader i 12-15 min :)


jag har aldrig provat göra kakorna, men linn har och hon sa att dom var goda, vi får väl ta och lita på henne helt enkelt;)


shit vad sugen jag blev, måste göra detta ikväll!


snart så får ni se hur naglarna blev, jag kan berätta att det blev skitsnyggt!

nu ska det bara torka... vilket kan ta en evighet...

Av julia♥ - 14 april 2010 14:43

hejhej:)

jag kom precis hem från skolan, vi fick tillbaka våra musikuppsatser:)

jag fick mvg på min uppsats vilket jag är väldigt nöjd över! kung:)


i morgon så är det den 15onde vilket innebär att vi får veta vilket gymnasium vi har kommit in på! 

eller vi får veta prelemenärt, man har ju en chans att välja om om man inte skulle ha kommit in på det man ville, jag är ganska säkert på att jag kommer att komma in på linjen jag har valt.

om inte så är ju det riktigt tråkigt...


nu ska jag iaf ta och måla mina naglar, jag har tänkt prova lacket som jag fick i klubbgift från MUS :)

det kommer nog att bli skitsnyggt!


ni får se resultatet lite senare ikväll!


peace

Ovido - Quiz & Flashcards