Alla inlägg den 20 april 2010

Av julia♥ - 20 april 2010 20:31


nu får det räcka med plugg för ikväll!


jag känner mej nöjd efter kvällens insats och något nytt har jag säkert lärt mej, det känns ju bra! :)


som belöning ska jag nu se på Wallander- Arvet med mamma, pappa och lillebror.


och som om inte det räckte så ska jag också äta upp resten av mina digestive bar, vilken härlig avslutning på den här tisdagen:)


Av julia♥ - 20 april 2010 19:15

när jag nu har suttit och pluggat ett tag så känner jag mej ganska less och omotiverad.. 


vet ni hur man botar det?


*man börjar med att ta fram ett paket med digestive bar, sen så äter man några sånna för att få energi.


   

*efter det så tar man fram kameran och fotar  den fina båten som man har målat i sin anteckningsbok.


istället för att kolla i texten på ordet "bärjar" så kan ni kolla på den livsfarliga mördarbläckfisken som jag har målat! 


*sen efter det så passar du även på att fota böckerna som du håller på att läsa, dels för att folk ska se hur mycket det faktiskt är som du ska lära dej.

men mest för att folk ska tycka synd om dej.


  



och voilá!

nu efter dessa tre steg så känns allt mycket bättre!


jag ska ta mej en till digestive bar och sen stoppa näsan i böckerna igen, peace

Av julia♥ - 20 april 2010 18:01



nu har jag ätit klart, det blir inte mycket av min tid som kommer att spenderas framför tvn ikväll vilket är lite tråkigt...


jag måste nämligen, bokstavligt talat, dyka ner i kemiboken och lära mej så mycket som möjligt!

jag har prov i kemi på fredag, jag hatar kemi.


det är enligt mej onödigt vetande.. jag har ingen användning alls av att kunna det periodiska systemet eller av att veta hur en atom är uppbyggd.

det enda jag egentligen behöver veta är väl vilka vätskor jag ska blanda ihop när jag ska färga håret, jag behöver inte heller veta varför jag ska blanda ihop just dom två, jag behöver ingen förklaring. 

jag nöjer mej med att veta att det bara ska vara så.


jag pluggar alltså som en tok för att få toppresultat på proven, men efter det att provet är avklarat så glömmer jag allt lika fort som jag lärt mej det.

fine, it works for me^^


det jag försöker förklara  här är alltså att jag suger på kemi :]


jag är dock ganska söt i kemiförklädet och skyddsglasögonen:]

typ som killen nedan!


hoppas att ni andra i resten av sverige får ha en fin kväll iaf, peace

Av julia♥ - 20 april 2010 16:53

hej:)


jag har en aning svårt att få mej själv att förstå att det bara är tisdag idag.. jag är helt och hållet inställd på att det är fredag.. jag har varit hur flummig som helst idag, jag orkar inte koncentrera mej på lektionerna och höll på att somna idag när vi såg på teater... den här vecka kommer att bli väldigt lång om jag ska fortsätta tro att det är fredag... illa


jag sitter nu i soffan och klämmer på mina fötter.

jag skulle vilja säga att det är olles fel att dom gör ont, eftersom att hennes fot för någon dag sedan bestämde sig för att begå självmord så har jag blivit hennes personliga assistent på något vis..

jag öppnar dörrar åt henne, jag bär hennes böcker och det händer faktiskt att jag får bära henne också när hon inte orkar att gå själv.

jag ser mej själv som en faktiskt som en riktigt bra kompis just nu.


nu, när jag gör allt detta för henne kan man ju tycka att hon ska vara tacksam och snäll tillbaka, vilket hon oftast är..

men i morse så var conda europa olivia schönfeldt (haha, nej jag har inte hittat på, hon heter faktiskt så!) inte så himla snäll mot mej...


igårkväll så fick jag ett sms av henne där det stod :


hej julia, jag är på väg till akuten nu.


eftersom att jag inte hade några pengar på mobilen så kunde jag ju inte svara så jag ringde henne i morse ist.


vårat samtal lät typ såhär :


JAG: - hej huräre? (jag låter väldigt orolig)


OLLE: - jag ligger fortfarande på akuten.. 


JAG: - men vad har dom gjort med foten då, hur mår du?


OLLE: - julia.... min fot hade fått blodförgiftning, så.... dom var tvugna att ta bort tre tår..


JAG: - men gud!! stackare!! (börjar typ gråta..)


OLLE: ja... jag vet.. 


JAG: asså olivia, du är hur elak som helst om du driver nu.. du gör väl inte det?


OLLE: men såklart jag gör!


det där är definitionen av elak. hon hade verkligen världens mest övertygande röst när hon sa det...

gissa om jag var förbannad på skolan, inte kul det där.. :(


bajsunge

jag vet att jag har visat bilden förut, men jag gillar den verkligen!


nu vankas mat, hejdå!

Presentation


© COPYRIGHT- bilderna på min blogg får enligt lag inte kopieras utan min tillåtelse.

weheartit

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Min kamerautrustning

-

kategorier

Senaste inläggen

Min blogg är just nu värd

Länkar

RSS


Skapa flashcards