Alla inlägg under maj 2010

Av julia♥ - 5 maj 2010 21:46

efter 2 och en halv timmes effektiv pluggtid så är både jag och olle blodigt less HK.


vi är dock nästan helt klara med inredningen av våran lägenhet, det enda som nu återstår är att fylla i all text vi har skrivit, med en penna som syns (vi har nämligen skrivit på svart papper, och då syns inte blyerts särskilt bra.) vi ska också fixa gardiner till köket och skriva en prislista på allt vi har köpt, men det tar vi i morron!


jag känner dock fortfarande press på mej, eftersom att vi har använt den här kvällen till HK:n så har jag inte kunnat plugga SO, jag kan verkligen ingenting om ekonomi.

det finns en miljard svåra ord.

jag menar, monopol? jag trodde att det var ett spel? det betyder tydligen att en säljare är ensam på marknaden, det visste ni inte va? hihi


nog om detta nu, jag hade tänkt att visa er dom nya skorna som jag köpte i sundsvall!


DOM GAMLA OCH SLITNA FRÅN USA


DOM NYA OCH SNYGGA FRÅN STADIUM

 

visst är dom snygga? sköna är dom också! dessa blir perfekta i götet!


nu ska jag fika lite, sen läsa SO och efter det hoppa i säng!

Av julia♥ - 5 maj 2010 18:40

titta vad jag fick till middag idag? berätta hur avundsjuka ni är!


jag har precis kommit in, jag har varit ute och promenerat med cosmo i det fina vädret.

snart så kommer olle, jag är inte taggad alls på att plugga... men som sagt, man måste göra saker man inte vill ibland..


jag ska ta och skriva ut lite bilder på möbler så länge, ha det så bra:)

Av julia♥ - 5 maj 2010 16:15


snart eller efter middagen så kommer bruden på bilden hit till mej, vi ska ännu en gång försöka att bli klara med vårat HK- arbete... 

det går sakta för oss, när jag är taggad och motiverad så är olle omotiverad och less.

och när hon är omotiverad och less så blir jag också det.

det börjar oftast såhär, vi sätter oss ner på var sin sida om rumsbordet.

vi tar upp våra böcker och börjar skriva, efter ett tag så börjar någon av oss att klaga på hur fruktansvärt tråkigt det vi håller på med faktiskt är.

sen kan det gå några minuter innan någon av oss flyger över bordet och börjar busa, det slutar ofta så, i kaos och skratt.


ikväll får det inte hända, vi måste bli klara!!

(det känns dock som att jag kan bli farlig, jag är på bråkhumör! och när jag är på bråkhumör så är det omöjligt att vara seriös..)

Av julia♥ - 5 maj 2010 15:45

I KIND OF MISS IT.... A LOT..


NU                        

      

Av julia♥ - 5 maj 2010 14:59

jag måste få säga att den här onsdagen har gått förvånansvärt snabbt!

vi har alltså bara haft 2(!) lektioner idag, vi började dagen med NP- biologi och hade det hela förmiddagen, efter lunch så fortsatte vi med NP- biologi (yes, det var ett sjukt långt prov) och sen efter det så hade vi idrott.


det är så skönt med dagar som går fort!


åter till nationella, det var skitsvårt! jag kunde typ noll...

tror ni att jag hade läst eller kunde något om det frågorna handlade om?

svar: nej!

jag hittade på svar till många av dom, fast det flesta av frågorna gick ut på att skriva vad man själv tycker och tänker, vilket jag är bra på! 

det känns inte som att det gick värdelöst dåligt, men jag tror att jag kan kyssa ett mvg i biologi hejdå..


  

typ sådär känner jag mej över det.


nu ska jag gå upp på mitt rum och städa upp lite av den eviga röran.. jobbigt.


sen så ska jag även trycka ner lite mer saker i resväskan, jag åker ju med klassen till götet på tisdag!!

hur varmt är det i göteborg? kan man ha shorts?


Av julia♥ - 4 maj 2010 16:00

hej nu har jag precis klivit in innanför dörren!

dagen har avklarats ganska smärtfritt faktiskt, det var endast slöjden som var lite seg.. sen så är matte aldrig riktigt nyttigt heller men..


nu blir det för mej att byta om till mina mysiga ridkläder (det är galet skönt att kunna rida i bara ridbyxor och slippa alla tjockq täckbyxor som man måste ha när det är kallt..), slänga i mej lite mat och sen åka vidare till gummark med sofia!

härligt väder är det också, inte för varmt och inte för kallt.. dock så blåser det lite med det funkar endå!


jag har fått ett antal frågor om vem kingen är och hur han ser ut, jag har typ noll bilder av någon konstig anledning.. men jag har en liten film på honom som jag kan visa!



haha, jag äger verkligen på att filma... han är iaf värdens mysigaste och snelaste hest:)


vi hörs igen när jag kommer hem, peace

Av julia♥ - 4 maj 2010 12:15

i'm in love with this pictures!


som tagna ur en katalog, eller hur? min vän är grymmast..

        

Foto: jag Modell: olle


jag hör av mej igen när jag kommer hem från skolan!

Av julia♥ - 4 maj 2010 07:15

godmorgon idag igen!

nedrans så duktig jag känner mej när jag hinner skriva inlägg innan jag åker till skolan!

det är så mysigt att stiga upp tidigt, gå ner i köket, slå på datorn och dricka en kopp varm choklad.


idag så är det tisdag och det är skola igen... det känns som att den här veckan kommer att bli väldigt lång, jobbigt jobbigt.. 

det är inget kul som händer i veckan som kan liva upp mej heller, bara en massa prov och uppsatser som ska lämnas in.. 

i morron så har vi nationella i biologi, det ska bli kul att se hur det går. 

jag har inga stora förhoppningar eftersom att vi inte har fått ett enda papper att plugga på.

det är alltså tänkt att vi ska komma ihåg allt som vi lärt oss enda sen sjuan?

jag tror att jag talar för typ hela sveriges ungdomar när jag säger att nej, det är helt omöjligt!


det är lite tråkigt att bilderna tappar så mke kvalla när man lägger upp dom på bloggen...



nu ska jag gå och borsta tänderna och sen dra vidare till skolan!

jag har fixat ett tidsinställt inlägg som kommer upp kring halv 1 nån gång med lite fler bilder på olle!


ha en grym tisdag!

Ovido - Quiz & Flashcards