Alla inlägg under december 2010

Av julia♥ - 7 december 2010 20:15

jag har bara ett syskon, en lillebror till och med!


han heter John och är två år yngre än mej, 14 alltså.

såhär ser mannen ut.

  

på fritiden spelar han dator och åker skateboard när han inte snackar med brudar, allvarligt talat. hans mobil slutar aldrig att låta, sms jävlart varenda minut!

sjukt irriterande.


vi slåss allt som oftast om vem som ska få vara i badrummet och göra sig klar på morgonen, han duschar tre gånger längre än vad jag gör så man kan inte påstå att han är snabb.


säger aldrig John till honom eller när jag pratar om honom, säger alltid lillebror.

finns många människor som skrattar åt mej när jag säger det och mattias blir alltid irriterad, men vadå?

john hänns så opersonligt, skulle jag säga det skulle man kanske inte förstå att det är just min john jag pratar om.

sen så känns det ganska gulligt att säga lillebror också...


 


han är ungefär en skalle längre än mej och det händer allt som oftast att han blir tagen för storebror och jag som lillasyster. det mina damer och herrar är deprimerande!


han är självklart även väldigt stolt över att ha en sån megacool storasyster som mej och det berättar han för mej flera gånger varje dag... i wish.

händer faktiskt någon gång, typ på min födelsedag eller på julafton, att han ger mej en kram. tack.


finns massa mer att tillägga men inget som bör skrivas om här på bloggen, så nu får det vara nog!


avslutar med en till bild på lillebror.


top model

Av julia♥ - 7 december 2010 19:08

sitter för tillfället och dreglar över galet snygga alternativa nyårsklänningar, som det ser ut nu finns det 4 stycken jag vill ha.

kanske blir att vara tuff och göra några klädbyten under kvällen, det skulle vara något va?

om studiebidraget var större så att jag skulle ha råd med allihop förstås.


ska drömma mej bort ett tag till och sen kommer nästa punkt på listan, idag skriver jag om mina syskon!


Av julia♥ - 6 december 2010 20:52

nu är jag hemkommen från en kväll fylld med musik, bra var dom allihopa kan jag lova!


dags för dag 5 i utmaningen.

idag åt jag detta.


första målet intogs klockan 06.30 och bestod av detta:

ett glas mjölk, hela 2 rostade mackor och ett glas av världens godaste juice!!



Mål två var alltså lunchen på skolan och den tryckte jag i mej 12 tror jag:

detta är alltså andersstorpskolans mat. bulgur och köttbullar, i do not rekcomend it.


Middagen käkades halv 6 typ och bestod av världens bästa tomtegröt!!!

  


sen så måste jag erkänna att jag kanske har käkat en och annan godis efter detta också....


nu ska jag hoppa i duschen och sen däcka på sängen, hej!

Av julia♥ - 6 december 2010 16:37

ingen lärare på datakunskapen resulterade i att vi drog därifrån, kan lova att jublet och applåderna visade ren glädje över att få sluta två timmar tidigare än tänkt!

så det tackar vi för.


  

att vi slutade tidigt gjorde alltså att jag var hemma redan 20 över 3 så jag har hann med att se pippi på de sju haven, snacka om nostalgi!!!

när den till min stora besvikelse tog slut sappade jag vidare och sitter nu och ser fjorton suger. riktigt dålig film, blir ju illamående av att kameran rörs hela tiden. inte bra.



ikväll händer det spännande saker i julia mellqvist's liv kan jag lova!

ringde och bestämde dejt med min fina mormor ikväll, vi ska ta oss en promenad till kyrkan för att se på dels skellefteå luciorna. 

men höjdpunkten är faktiskt skolkören (satan så töntigt det lät? skolkören, va?) det brukar vara lite av en tävling mellan alla burträskungdomar och luciorna.

ibland händer det att dom har samma låtar och då handlar det lixom om att bräcka varandra, kören brukar vinna, jag har ju själv varit med flera gånger, ös är det kan jag lova!! 

och sen ska ju lillebror spela gitarr också så vi måste ju vara där och se på honom förstås!

   

och nej, jag har inte glömt att göra "listan" idag, den kommer sen ikväll när jag kommit hem igen!

Av julia♥ - 6 december 2010 13:12

medieproduktion just nu, bloopers filmen blev precis klar så nu hade jag tänkt vara snäll och visa den för er.




nu vidare mot doris för att köpa godis för att höja blodsockret för att senn söka igen rätt datasal, sista lektion datakunskap!!

insåg just att jag inte har skrivit klart CV:t vi skulle lämna in idag... full fart.

Av julia♥ - 5 december 2010 16:59

skippar listan idag, finns inte ork nog i min kropp för att göra den. men i morgon så.


kvällen hos agge igår var hur bra som helst, vi hade julmys med glögg, pepparkakor, julmust och skumtomtar!

enda bilden jag har, kommer fler när frida och linnéa har lagt upp sina så att jag kan snatta dom!


satt och snackade hela kvällen och där vid 1 så började jag sakta promenera från a-torp till norrböle.

modigaste människan i världen kan jag inte påstå att jag är så blev riktigt lycklig när jag tillslut hade kommit fram till mattias utan att ha blivit överfallen på vägen.

väl där somnade jag på soffan direkt, sliten krigare.


vi sov som svin idag, vaknade 20 i 2, skamligt jag vet.

att sova för länge är inte bra, för tillfället har jag äckligt ont i huvudet och hela kroppen är seg som sirap.

ska käka, duscha och sen somna i soffan. tja

Av julia♥ - 4 december 2010 17:00

glömde bort att det var idag jag skulle skriva om vad jag har ätit.

har inte tagit en enda bild och det kändes tråkigt för det ville jag skulle vara med i det här inlägget, får man byta plats på två dagar?

jag har tänkt göra det iaf, byter plats på det här åt jag idag och vad är kärlek.


så idag skriver jag om kärlek!

svårt ämne att skriva om, kärlek är obeskrivligt.


kärlek för mej är:


Min familj

      


Mina vänner


         





Resor

   


      


Min pojkvän

      



och självklart en massa mer saker.


nu drar jag till a-torp och mina brudar!!

Av julia♥ - 3 december 2010 16:00

har duschat i typ en timme, tvättat bort allt smör ur håret och skämt bort det med den hårinpackning. 

rakat benen, målat tånaglarna, gjort en ansiktspeeling och lagt en ansiktsmask.

nu är min hygien på topp igen!!! 


nu kommer jag att parkera min vackra rumpa i soffan framför en film tills mamma eller pappa ropar på mej och säger att det är mat.


sen ikväll har jag tänkt ta mitt pick och pack och bege mej till stor åbyn och mattias för lite fredagsmys! inte helt fel kände jag!


 

Ovido - Quiz & Flashcards