Alla inlägg under januari 2011

Av julia♥ - 30 januari 2011 17:04

Intog för en stund sedan en utomordentligt god middag!

Kyckling skänkt från ovan vill jag lova! Är ingen fan av kyckling egentligen men attans så gott det var idag! Prisa gud!


Nu mina damer och herrar ska jag krypa ur mina äckelmegatighta favoritjeans och hoppa ner i ett par feta mjukisbyxor, sätta upp håret i en skabbig knut mitt på mitt fantastiska kranium och efter det på ett graciöst sätt slänga mej i soffan.

     

Måste tyvärr lägga lite tid på att läsa min engelskabok också, skulle i torsdags ha skrivit en recension på den, men eftersom att jag var sjuk då så blev det inget av och jag antar att min kära engelskalärare kommer att ge mej chansen att skriva den i morron istället... 

Problemet är att jag endast läst halva boken, kommer att behöva läsa hela natten.

Om inte annat hittar jag på vad den handlar om, tvivlar på att hon har läst den.

Av julia♥ - 30 januari 2011 15:45

Pappa den lyckosten fick som sagt hem ett stort fett paket igår.

Min värsta mardröm slog då in, hans kamera kom.

Min far har alltså klickan hem en sprillans ny Nikon D7000, i skuggan av den känns min D90 som en liten plastig leksak, jag är avis.


Till denna fantastiska kamera hade han även klickat hem mina drömmars objektiv, ett Tamron AF Dl ll SP 60MM F2.0 Makro!!!


    


Snäll som han är lät han mej prova det lite lätt idag, och OM det levde upp till mina föväntningar!! Jag är helt och totalt förälskad i den stora bländaren, kan inte vänta tills nästa helg då jag kan testa det fullt ut, detta kommer förhoppningsvis att få ta många fina porträttbilder!


Här kommer några av testbilderna jag tog nu idag.

 

Bör tilläggas att ingen av bilderna är redigerade, sjukt stor skillnad jämfört med mitt 18-105.


   

Jag är kär i det korts skärpedjupet.

Av julia♥ - 30 januari 2011 13:28

Jag är en mönsterelev och pluggar engelska, min hund är trött och sover, jag är avis.

Det är fint väder ute, funderar på att höra med far min om det är okej och tjuva hans nya objektiv lite...


Av julia♥ - 30 januari 2011 10:15

Godmorgon på er kära läsare!

Jag har varit ytterst effektiv denna söndagsmorgon, min plan som jag satt och klurade på igårkväll funkade utmärkt och jag vaknade redan halv 9 i morse.

Har sedan dess hunnit duscha, klä på mej, käka frukost, måla naglarna och nu tar jag mej tid att skriva detta extremt innehållsrika inlägg till er ungdomar. (för jag antar att det typ bara är ungdomar och min mamma som läser denna döende blogg? eller? kommentera om jag har jättefel.)


    Under tiden jag skrivit detta inlägg har jag dreglat över weheartit som alltid, jag är ju kvinna, självklart kan jag leta vackra bilder och skriva ett fängslande inlägg samtidigt? DAAAAAAAAAAAH?



Av julia♥ - 29 januari 2011 22:15

Är egentligen inte det minsta trött fast jag har tänkt sova endå, tänker att om jag går och lägger mej nu och får sova riktigt många timmar inatt så kommer jag att vakna tidigt i morron och på så sätt komma i säng i tid i morron kväll.

Så att jag då kan sova lika många timmar den natten och vara totalt utvilad på måndag morron och redo för alla utmaningar den dagen kan komma att ge mej.

Smart tänkt där   julia.


   

Av julia♥ - 29 januari 2011 19:52

Mina kvinnliga vänner hade igår en mycket trevlig kväll i Bureå, efter att ha kollat på alla deras bloggar, och på alla av dom mötts av denna bild känner jag mej så illa tvungen att även låta er se den.


Detta mina kära vänner och ovänner är min själsfrände Hanna Nygren, bilderna kunde inte ha varit mer klockrena, Hanna i ett nötskal. Vi är rätt så lika, hade jag ärat dom med min närvaro kan jag lova att jag hade stått bredvid henne med näsan i skålen på dessa bilder. Jag tycker mycket om den här flickan.

Av julia♥ - 29 januari 2011 17:58

Jag mår numera som en frisk firre och en prima skinka!

Blev i torsdags kidnappad och iväg baxad till Skellefteås mörka gator av min mycket knäppa men väldigt vackre pojkvän.

Att Makaroner, bio, popcorn, världens underbaraste människa, kramar, skratt och fisar är det ultimata botemedlet till Julia när hon mår dåligt är nu konstaterat!



Har tvättat håret vilket betyder att dagens mission är avklarat, vilket i sin tur betyder att jag nu kan sitta hela kvällen i soffan och mysa framför en film men min fina mamma. Vill också bara tillägga att hon gör det väldigt svårt för mej att vara sund och nyttig, hon bakar, hela tiden, bara goda saker. Som hon och resten av familjen käkar av, varje kväll känns det som. Det är svårt att säga nej, jag har inte lyckats än. Nu kom hon med kola, HJÄÄÄÄÄÄLP.

Av julia♥ - 27 januari 2011 12:00

Har sovit en sisådär 4 timmar inatt, jag är tröööött nu.

Lägger mej i soffan och käkar yourhurt framför en film.

Loggar ut från livet. Hoj.


        

Skapa flashcards