Alla inlägg under mars 2011

Av julia♥ - 23 mars 2011 15:15

SPMJ1 har precis avklarat samhällsen- dagens sista lektion!

Skoldagen är nu slut och alla börjar nu att promenera hem till sina hus i staden, alla utom Julia och Ida. 


Vi ska träna S.P.Y.C klockan 17.00 så tills dess kommer vi att driva runt på stan, tomt i plånboken är det också vilket gör det fullkomligt omöjligt för mig att handla något fint.


Hemma i burträsk är jag inte förens 19.20 vilket känns halvtungt, men jag misströstar inte! En fågel vistade i mitt öra att en fantastiskt god middag kommer att vänta på mig hemma på köksbordet, det gör att jag orkar hålla mig levande!


Skulle överväga dråp för en sån här just nu i denna minut.

Av julia♥ - 23 mars 2011 11:00

Tar mod till mig och knåpar ihop ännu ett inlägg utan PG's medgivande.

Vi har precis kommit in i värmen igen efter att ha varit ute och knäppt bilder, idag har vi experimenterat med långt och kort skärpedjup.


Har förresten blivit meddelad om att det är mexicanasoppa som står på matsedeln idag. Varm i kroppen blir man av det, men mätt blir jag då ta mig tusan inte på soppa.


En av bilerna jag knäppte för några minuter sedan.

 

Av julia♥ - 23 mars 2011 10:15

Medieproduktion för tillfället, foto håller vi på med nu vilket är kalaskul!

PG gav mig precis mördarblicken vilket brukar betyda att det är dags för mig att kryssa både bloggen och facebook. Attans..


Jag är hungrig som en häst vilket snart kommer att åtgärdas med anderstorps delikata lunch. Vad som står på menyn har jag dessvärre ingenaning om, förmodligen någon som utger sig för att vara kött eller kyckling med mer ser ut som gröt och nötter efter ett antal minuter i mixern....


Bjuder på en bild från gårdagens media!

Av julia♥ - 23 mars 2011 07:00

Steg upp i tid och var snabbare än vanligt på att göra mig klar, detta resulterade i hela 30 minuters dötid. Tur för er eftersom att jag nu fick tid att kladda ner detta kärleksfulla inlägg! 


Vaknade av att kisse klöste och jamade utanför min dörr klockan 04.48. 

Jag drog täcket över huvudet och hoppades på att hon skulle fatta att jag ville sova och inte ha något med henne att göra, tänk så fel jag hade.


Hon fortsatte att skrika i en sisådär 15 minuter.


På dom 15 minuterna hann jag överväga att springa ner i källaren och hämta hagelgeväret för att få ett slut på jävulskapet. Hon hörde förmodligen mina tankar eftersom att hon slutade och sedan gick därifrån...


Nu har jag inte mycket tid kvar och måste börja promenera mot bussen. Hejdå!

Av julia♥ - 22 mars 2011 22:45

Tänderna är borstade, håret är anti-smörat och kroppen vill krypa i säng!

Ska så snart som möjligt göra den sista kraftansträngningen för dagen

- kliva upp ur soffan> få kroppen att lyfta på benen och gå upp för trappen> öppna dörren till mitt rum och slutligen dra täcket över huvudet för en förhoppningsvis god natts sömn!


I morgon börjar jag vanlig tid vilket tyvärr betyder att jag kommer att befinna mig i dessa lokaler redan halv 9.. 

Av julia♥ - 22 mars 2011 19:23

Vaknade även denna dag med ett strålande humör! Riktigt skönt faktiskt.

Somnade till Lasse w's ljuva stämma på bussen in till stan också vilket gjorde min dag ännu bättre. Slutade 10 över 1 och hade utvecklingsamtal med min helknäppa mentor, slutsatsen som vi kan dra av det mötet är att jag är en mönsterelev och hur bra som helst på alla sätt. 


Drog med brudarna till Agnes lilla röda hus på a-torp för mumsigt fika och töntig men råbra film! Börjar bli standard att dra iväg och fika efter skolan nån eller några gånger i veckan nu, gott som inget annat men jag kan inte påstå att det inte börjar bli knapert om pengar nu...


Denna goding ligger nu i min mage.

Av julia♥ - 21 mars 2011 16:00

Denna måndg har hittils varit riktigt bra!

Vaknade med ett glatt humör ensam i Olivias säng i morse, hon började tidigt och jag hade sovmorgon därför blev det så. Lektionerna har rullat på och inget har varit överdrivet jobbigt att göra.


Om en timma så drar jag på Core med Ida och sen hoppar jag på en buss hem!

Idag är det förresten den 21 Mars vilket innebär att jag och min knasiga pojkvän idag har varit tillsammans i 9 fina månader♥ puss


Av julia♥ - 20 mars 2011 17:07

 Snubblade över denna earcuf en dag när jag spenderade pengar.


Klar med svenskan, klar med samhällsen och spanskan får vänta tills i morgon för att boken tydligen ligger kvarglömd i skåpet på skolan.

Nu ska jag äta middag, för jag är hungrig.

Ovido - Quiz & Flashcards