Alla inlägg den 6 april 2011

Av julia♥ - 6 april 2011 07:15

Vad är det med natten som gör att allt känns så mycket starkare då?

Hjärtat dunkar hårdare och tårarna trillar fjäderlätt.

Som om det är enda tiden på dygnet hjärnan får tänka, Kanske för mycket för ens eget bästa.


Jag är ett planeringsfreak därför har jag så svårt att acceptera att vi inte kan planera allt. Man kan inte planera detta liv och man vill det inte heller. Antar att det bara är mitt sätt att göra för att inte ha ont, har jag saker att göra hela tiden hinner jag inte tänka..

  

  Jag har sedan länge förstått att jag aldrig kommer vara en sån som kan stänga av känslor, därför försöker jag kanske planera in i framtiden i hopp om att kunna förhindra den smärtan som faktiskt är en risk man måste ta. Jag har läst gamla fina sms ikväll och jag har gråtit gråtit gråtit. Meningar som har etsat sig fast i huvudet och flera månader senare citerar man fortfarande det där smset som om det vore igår. Tårar av värme och kärlek. Mest rädsla.

 Jag är så nyfiken och rädd inför framtiden men ju äldre jag blir desto mer förstår jag, tänk hur mycket jag kommer förstå i framtiden då, fascinerande, men då förstår jag i alla fall. Att man måste bara ta detta liv som det kommer. Men jag måste leva nu. Nu är livet inte sen. Och om jag gör det bästa i nuet, då kan jag i alla fall låta det bli historia utan att se tillbaka med ånger i hjärtat. Så länge jag gjort mitt bästa.  

Jag kan ta några slag så länge jag vet att jag kämpar.

Väljer fysisk smärta framför psykisk alla dagar i veckan.

Skapa flashcards