Direktlänk till inlägg 7 april 2011

♥Jag hoppas, önskar och vill. Det är det jävliga.

Av julia♥ - 7 april 2011 07:00

Och så säger alla precis alla exakt samma sak som jag själv sagt så många gånger tidigare: Tiden läker alla sår. Håll ut, det blir bättre. Känslorna svalnar. Livet blir lättare. Vi lovar, tiden läker alla sår. Men det vi glömmer bort är ju just nu. Tiden kanske läker såret, men just nu är det öppet och blodigt och äckligt och det gör så jävla ont och vad gör man åt det då? Det öppna såren precis just nu? Hur ska jag orka smärtan som är just nu? Vetskapen om att tiden läker mitt sår gör det faktiskt inte mindre smärtsamt när det är nygjort.


Jag har aldrig tänkt det när jag tidigare suttit och tröstat mina vänner och deras krossade hjärtan. Jag har upprepat mantrat om och om igen, tiden läker alla sår, utan att själv förstå att det är inte tid man behöver, det är något som gör att man orkar med just nu. Nu vet jag det. Att man inte vill höra något skit om hur tiden läker.


Men jag har fortfarande inte kommit fram till vad man behöver. Vad man vill höra. Vad man vill göra.


Men jag tror att kanske, kanske... ska man bara göra allt man kan för att ha roligt i ledsna stunder.  Vad som helst som skingrar tankarna lite. Vad som helst som är roligt. Det är okej att ha roligt. Det betyder inte att man är lycklig och har kommit över honom. Att såret har läkt. Det betyder nog bara att man vill skratta.

 
 
issa

issa

7 april 2011 07:21

Jag är ingen expert på brustna hjärtan. Men det låter så förfärligt att jag aldrig vill uppleva det.

Jag tror att du har rätt i att ha roligt är ett litet plåster på såret så länge, fast såret är blodigt och det kommer nog definitivt att blöda igenom, kämpa :)

http://kattissa.blogg.se

 
aggish

aggish

7 april 2011 21:07

åh, vad jag tror att du har rätt. det finns ingenting att säga så att man säger helt rätt, eller göra så att man gör helt rätt.
men fina du, jag finns här när det gör ont i hjärtat och när du vill skratta bort sorgerna. för som du säger, det betyder kanske inte att du är glad. det betyder bara att du vill skratta. puss på dig, och fyyy vad jag tycker om dig flickebarn.

http://framkalla.tumblr.com

 
Linn

Linn

8 april 2011 07:22

SV: Jag är taggad på Water for Elephants, en dos Robert Pattinson är vad vi alla behöver! ;)

http://linnsans.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av julia♥ - 29 september 2011 14:00

Känns onödigt att hålla två bloggar i rullning. Den andra är så smidig förstår ni. Inlägg varje timma om jag så vill. Bara för att jag slipper öppna datorn eftersom att allt går att göra genom mobilen. Det känns nytt och jag är motiverad. Rolig...

Av julia♥ - 28 september 2011 20:03


  Åker med han på bilden till skellefteå efter tio när han slutar. Mor och far ska hämtas från kalas.   I morgon har vi konditionstest. Jag är förmodligen körd. Eftersom att min kondis inte finns. I morgon är det också torsdag, så logiskt s...

Av julia♥ - 28 september 2011 17:30

Fanns det en app för bloggplatsen också så skulle jag inte gå bakom ryggen och använda tumblr. Men nu finns det ingen sådan och jag har blivit kär i instagram. Så därför.   Glöm inte attt följa > Tumblr                    ...

Av julia♥ - 28 september 2011 16:16


Att man numera kan beställa kläder från allas vårat älskade monki. Och det faktum att jag äger ett visa kort. Detta kommer att bli en härlig koombination!   Klickade precis hem en kofta som jag hoppas kommer att vara lika mysig som den såg ut...

Av julia♥ - 27 september 2011 20:08


Här finns bilder. Men nästan ingen text. Så är tanken i alla fall. När jag har kommit i underfund med det hela. Ta en titt.  Är ni snälla.    ...

Ovido - Quiz & Flashcards