Alla inlägg under augusti 2010

Av julia♥ - 30 augusti 2010 18:42

allvarligt, trodde jag verkligen på mej själv när jag sa att jag skulle göra all min läxa nu?

jag tycker inte att det är ett dugg intressant att skriva om hur en dator är uppbyggd, jag bryr mej inte alls om moderkort och processorer.. 


tog en paus, gick ut med hunden och kollade lite bloggar.


insåg precis att sommaren faktiskt är helt slut nu, hösten är HÄR!


för att låta bli att deppa ihop över det ska jag sitta och dregla över alla sommarb och resebilder som befinner sej på min dator!


      

Av julia♥ - 30 augusti 2010 17:37

den här dagen började alltså med avslappningsövningar?

och hur sjukt skönt tror ni inte att det var, det var galet längesen min kropp var sådär avslappnad kan jag lova!


sen efter det så hade vi våran första idrottslektion, ganska lugn sådär, vi lekte en massa lekar och sånt gulligt:]


lunch åt jag och brudarna på subway, what else lixom? ;)


nä, jag ska försöka att vara mogen nu och ta itu med läxorna direkt så att jag slipper göra det i sista stund!


lite stolt blev jag faktiskt över mej själv nu när jag tog ett sånt bra initiativ...


  

och jag kände att nej, jag orkar inte engagera mej mer än såhär, det fick bli en bild från våran älskade vän google.

Av julia♥ - 29 augusti 2010 18:36

är det bara jag som tycker att den här helgen har gått ovanligt fort?


SWOSHAAA, så fort typ!!


vad jag har gjort i helgen?

jag har suttit på min rumpa i ena hörnet av mattias soffa i stan, jag har växlat mellan att se på film och att försöka förstå mej på alla engelska förkortningar och termer som vrålar ut ur högtalarna på mattias extremt coola och asgrymma dator.


jag tror att det är nu jag ska skryta om att jag lagade middag igår också, för det gjorde jag!

vad jag lagade har jag inte tänkt berätta för då kan det hända att ni inte är lika imponerade längre.. jag kan dock ge en ledtråd!


det är mer avancerat än nudlar men lättare än lasange.....

 sug på den karamellen ett tag ni ;)


disken dumpade vi i diskhon, varken jag eller matte kände något sug för att diska så vi fixar det nästa helg...

(nu vill jag inte se några kommentarer om hur äckliga vi är.. det hinner inte mögla alltför mycket på en vecka:])


skola i morron, kanske skulle släpa mej upp för trappen och fylla gympaväskan?

Av julia♥ - 26 augusti 2010 18:12

nu när maten har lagt sej till rätta i min mage så känner jag hur energin återvänder till mej!


jag ska ta och packa väskan och sen bär det av till olivia där jag ska spendera natten!


fredagar måste ju vara veckans bästa dag, i morron börjar vi alltså inte förren 10.10 vilket betyder att jag får sovmorgon och hinner ta 8.45 bussen in till stan!

och som att inte det var bra nog så slutar vi redan 12.00!! 


CHILL!!!


fick ett sms av olivia nu, hon undrar vars jag är, bäst att åka iväg på momangen så hon slipper vänta!


ni kan inte påstå annat än att min vän är riktigt vacker?

Av julia♥ - 26 augusti 2010 17:28

konstigt det känns att inte vara hemma förens nu?


jag har ju hunnit hem med halv trean varje dag i veckan men idag slutade vi "sent", inte förens klockan 15.20 vilket gjorde att jag blev så illa tvungen att ta bussen hem 16.15 :)


jag är galet hungrig just nu trots att jag tryckte en macka på skolans café innan jag åkte hem.. jag kommer btw lätt att bli stammis på det caféet, hur sjukt frestande är det inte att gå och köpa en kaka eller två när man har rast? 

det känns som att gymnasietiden kommer att ge ytterst dåliga konsekvenser på min kropps utseende! haha


nämen nu ska jag ta och gå in till köket där resten av familjen just nu sitter och svullar i sej middag, HOOOOOOOOOJ!


jag saknar mitt blonda hår extremt mycket...  men snart så!!!

    

Av julia♥ - 25 augusti 2010 15:39

och som jag hoppades i morse blev dagen bättre!


vi skulle alltså egentligen ha haft mediekunskap i typ två och en halv timme men då var en av lärarna sjuk så vi fick ta engelskan på den tiden istället och slapp ha engelskan som avslutande lektion vilket då innebär att vi fick sluta halv 2 istället för tio i 4!!!


PRISA GUDARNA!

(dock inte vädergudarna.. jag tycker att dom gör ett ytterst dåligt jobb just nu, regn är så onödigt.. bara blött och kallt..)


nu ska jag ta en lååååååååååååååååååååååååååååång och vaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarm dusch för att sen byta till ett par torra kläder, mjukisbyxor känns extremt lockande eftersom att jag numera lovat mej själv att aldrig ha det på skolan.. man måste ju se representabel nu när man hänger i the big city lixom? 


 

dom här bilderna visar verkligen hur tråkigt det är med höst..

Av julia♥ - 25 augusti 2010 08:00

det är morron. jag är outhärdligt trött. jag glömde att jag egentligen har sovmorgon så jag steg upp 6 i onödan. det är inget bra på tv. det är kallt ute och jag har tappat bort min stora och mysiga halsduk.


ja, det känns verkligen som att den här dagen kunde ha börjat bättre.


jag tycker att jag har varit tillräckligt sur och negativ nu, jag hoppas på att dagen bättrar sej.


  



Av julia♥ - 24 augusti 2010 17:38

eftersom att min blogg har varit så gott som eller närmare bestämt helt död under hela sommaren så tycker jag att det är på tiden för mej att ta mej i kragen och låta fantasin flöda här på bloggen!


andra dagen på gymnasiet avklarades idag, jag kan nu mera stolt kalla mej för en SPMJ1:a!


måste också få tillägga att det finns några galet sköna brudar i min klass, vi hade alltså håltimme i cirkus tre timmar idag så då satt vi ett gäng ute i korridorerna och bara lärde känna varandra.


för det må jag säga, våra mentorer verkar inte vara riktigt med på hur det verkligen ska gå till när man börjar om skolan.


vanligtvis när man börjar i en helt ny klass med helt nya människor så gör man lekar och diverse andra saker för att liksom lära känna varandra eller iaf för att pressentera sej inför klassen, men nejdå så går det inte till när man börjar SPMJ1 i år tydligen:p


vi har inte gjort något alls typ, vi har suttit tysta i klassrummet när våra mentorer har tvingat in information om hur hela verksamheten på anderstorp fungerar... KUL är tre bokstäver som helt exemplariskt beskriver hur jag känner om det.. :p



i morron taggar vi dag tre och på schemat står: sovmorgon till 10.10, två timmars medieproduktion, matte och engelska för att efter det sluta 15.50 :)



nog från mej nu, jag känner mej läskigt trött och sliten efter dessa två dagar som elev.

för att inte riskera att bli helt utbränd eller kanske ännu värre, ge mina fingrar träningsvärk så avslutar jag härmed mitt nästan löjligt intressanta inlägg omedelbums!


och ytterst motvilligt inser jag att vintern faktiskt närmar sej...

 

Ovido - Quiz & Flashcards