Alla inlägg under december 2010

Av julia♥ - 31 december 2010 17:37

        

Temat för kvällen är 50-tal och dresscoden är hatt.

jag skippar 50-talet och kör på jävligt snygg istället, dresscoden kan man dock inte skippa så jag lånade en militär hatt av far min!


GOTT NYTT ÅR ALLIHOPA!!!!!

Av julia♥ - 31 december 2010 13:00

Har 2010 varit bra?

Ja, jag är nöjd!   


Höll du några utav dina nyårslöften?

Minns inte att jag hade något, så förmodligen inte..


Tror du 2011 kommer bli lika bra?

Förhoppningsvis!!


Har du förlorat någon kompis detta år?

Inte det


Vad spenderade du mest pengar på?

Make Up Store vinner, i alla kategorier.


Finns det någonting du ångrar med 2010?

Tror inte det, kommer inte på något nu iaf!


Blev du kär i år?

JA!

De bästa nya människorna du träffade?

Alla mina härliga klasskompisar! helt sjukt att jag inte känt dom längre!

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Helt klart, he-he


Dog någon som stod dig nära?

Nej, tack gud!


Vilka länder besökte du?

Grekland

Är det något du saknar år 2010 som du vill ha år 2011?

Jag är nöjd men min tillvaro!


Vad var din största framgång 2010?

eee.. gymmade stenhårt en vecka i oktober?


Fick du sparken under 2010? 

Nej.


Största misstaget?

Gör aldrig misstag


Har du varit sjuk eller skadat dig?

Brände mej i ugnen på HK:n.. 2 GÅNGER!


Gjorde någonting dig riktigt glad?

Många saker gjorde mej riktigt glad! Mattias, sommarlovet, mina nya fina vänner osvosv.

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om år 2010?

Galet många, orkar inte räkna upp.


Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Ohälsosamt mycket gladare!


Hur tillbringade du julen?

Hemma i vårat stora röda hus med familj, släkt, massa julmat, paket och kalle anka!


Hur många one night stands?

NOLL


Favoritprogram på TV? 

Kan inte komma på något nu pinsamt nog


Bästa boken du läste i år?

Längesen jag läste en bok, minns inte


Största musikaliska upptäckten?

Mej själv, en fröjd för örat!


Något du önskade dig och fick?

Stativ+ fjärrutlösare


Något du önskade dig men inte fick?

Hade varit snäll i år så jag fick allt!


Årets bästa film?

Inception?


Vad gjorde du på din födelsedag 2010?

Vaknade upp i stan hos Linn med henne och Kajsa, tog bussen hem där hela familjen + mormor och farfar satt och väntade på mej.

Öppnade mina pressenter och käkade tårta, Mattias kom och vi åkte till honom.


Finns det någonting som skulle ha gjort ditt år ännu bättre?

Aldrig!


Hur skulle du beskriva din stil år 2010?

Godnatt, Sovgott!


Vad fick dig att må bra?

Sommarlovet och resan till Rhodos med Mattias, lever fortfarande på den!

Vilken kändis var du mest sugen på?

Mikael Persbrandt, ja jag vet att han är gammal.


Vilken politisk debatt engagerade dig mest?

Said what?


Årets mat?

Jag äter allt!!  

Årets dryck?

Cola, men hanna vet vad jag egentligen hade tänkt skriva

Årets tidning?

VR


Årets semester?

Som sagt, Rhodos! Den resan toppar allt! LÄTT!!

Årets konsert?

Räknas trästock?

Av julia♥ - 30 december 2010 02:00

ja, jag är sådär sockerdricksbubbligt, överdrivet, jag vet inte vad jag ska ta med till eller vars jag ska ta vägen kär.



men jag blir så arg på mej själv endå, nu ligger jag här i min säng och lyssnar på underbart fina låtar, och vad gör jag, jo visst fan rinner tårarna. igen.

jag har inget. inget alls att gråta över och det vet jag.



det händer ibland, jag gråter för att jag ärså nöjd med hur jag har det nu.

och för att jag är så förbannat rädd, eller jag är inte rädd, jag är fullkomligt vettskrämd och livrädd.

jag har förlorat mej helt och totalt i en annan människa, vilket gör att jag själv inte längre har kontroll över situationen, det är skrämmande.

att jag har släppt alla trådar och faller fritt i tron om att han aldrig kommer att dra undan händerna och låta mej landa hårt på marken.


men rädslan för att han skulle tröttna, lämna mej för älska någon annan finns endå.

jag är inte orolig egentligen för att jag vet att han älskar mej.


15yf0g



men jag kan endå inte låta bli att njuta lite extra av varje beröring.

Varje gång han lägger armen om min axel.

Varje kyss.

När han lägger hela sin kropp nära min för att värma.

Varje gång han klappar min kind.

Det är en lyx att få känna och uppleva.

Man måste blunda och känna hur hela kroppen vibrerar.

Varje beröring.

Njuta av nuet.

Blunda och skratta av lycka när du känner dina läppar mot hans.

Krama honom lite extra hårt när han åker iväg och aldrig snåla på att berätta hur mycket jag älskar människan.


jag tänker lixom att om jag tar vara på dessa upplevelser och riktigt drar in lukten från hans tröja så ska jag komma ihåg det och kunna ta fram det sen nån gång om jag blir lämnad ensam.


440d1f71f-dc20-4767-8163-bf4e089cd34f


och det som är mest störande med mej är att jag alltid, det spelar ingen roll om jag precis träffat honom och kommit hem igen, alltid när jag hör någon på bron så flyger jag upp ur soffan och hoppas att det ska vara han som bara kommer på ren impuls.

varje gång det kör upp en bil på uppfarten och jag vet att både mamma och pappa är hemma så hoppas jag att det är han, hela tiden, det slutar inte.


varenda nerv i hela min kropp saknar människan fast jag träffade honom för inte särskilt längesen.


Kyss


jag kommer att sova dåligt i natt, om jag ens lyckas somna.

jag hade varit så nöjd om han legat här bredvid och killat min hand, vi hade skedat och jag hade sluppit frysa, han hade kramat mej hårt och berättat hur mycket han älskar mej, flera gånger dessutom.

sen när vi vaknat i morron hade han berättat hur mycket jag snarkat och hur stor dreggelfläck jag hade lyckats tillverka.


hade jag fått välja ett ögonblick där mitt liv föralltid skulle stanna så hade det varit liggandes i hans soffa i hans 1:a i stan. 


omhållen och älskad av mattias.

Av julia♥ - 29 december 2010 20:49

gudars så liten bilden blev!

ville bara berätta hur mycket jag hatar sånt här, först skickar dom en vänförfrågan som man inte accepterar, sen envisas dom med att skicka meddelande efter det.

detta händer alltså flera gånger om dagen, låt mej vara, snälla :)


  

Av julia♥ - 29 december 2010 19:22

steg upp före tuppen i morse, hade det inte varit för olivias handlingskraft så hade jag förmodligen fortfarande legat kvar i den varma sängen i morse och inte hunnit med bussen till stan, så tack.

vi krigade i butikerna, och kom hem med 7 kassar för mycket... men hittade det jag skulle iaf!


ni får bilder i morron eftersom jag för tillfället känner mej som en överkörd katt. jag är trött, sliten och seg med andra ord.


hejdå.


saknar dessa brudar

Av julia♥ - 28 december 2010 14:53

och jag hittade precis en HUR? gammal bild på min dator?

spännande vad man kan hitta om man rotar i gamla mappar..

minns inte ens att jag har sett ut såhär, någon gång!

och den verkliga frågan är vars bilden är tagen,

inte är det då i mitt hus kan jag lova er!


UPDATE: Holy mother of god! hittade en till!!

ni måste älska fjortisminen, standard!

HAHAHA, jag dog precis lite!

Av julia♥ - 28 december 2010 14:16

lillebror har dragit hem en brud.

jag blev precis utkörd från tv rummet och förpassad till köket.

jag måste utan tvivel vara sveriges snällaste storasyster som snällt flyttar på mej utan att kräva något i utbyte.

men lite tar det emot endå.

köksstolarna är inte i närheten av att vara lika bekväma som soffan... vi får se hur länge jag klarar av denna tortyr..


såhär plågad är jag för tillfället! tyck synd om mej!!

  

förhoppningsvis kommer olivia till mi casa och hjälper mej att kriga mot honom, och sen sova med mej och sen åka till stan i morron för att hjälpa mej spendera pengar!!!


loggar ut. hej.

Av julia♥ - 28 december 2010 12:50

              

Ovido - Quiz & Flashcards