Direktlänk till inlägg 14 april 2010

♥gör egen B&J cookiedough!

Av julia♥ - 14 april 2010 15:30

jag och kajsa spenderade ju som sagt torsdag-lördag hos min kära vän och tremening i stan.

eftersom att vi skulle bada och shoppa så blev vi väldigt snåla vilket resulterade i att vi bröt mot traditionen att trycka i oss B&J på kvällen..

men helt utan blev vi förståss inte, vi gjorde helt egen kakdeg och vaniljglass till det!

och det smakade faktiskt otroligt likt den vanliga B&J cookiedough!


jag tänkte dela med mej av receptet på kakdegen så att ni också ska få prova på det!


B&J kakdeg:


100 g smör
75 g mörk choklad
1 dl socker (helst råsocker)
1 tsk vaniljsocker
3 dl vetemjöl
2-3 dl sirap (You decide - hur mycket du vill ha ;))
1 skvätt mjölk (För att få smeten att ta ihop)
1 liter glass


hacka chokladen i bitar (jag tycker att det är godast om bitarna inte är alltför små;)) blanda ihop sirap, socker och smör. gegga sen ihop alla övriga ingredienser.

och jag måste faktiskt också skriva som linn, receptet räcker till många, verkligen jättemånga!

vi delade den här satsen på tre, do not try that at home, det kan resultera i allvarligt kakkoma och äckligt illamående....



man kan även använda samma recept till att göra subway kakor!


(fast då tar du bort glassen, dah? haha och så tillsätter du 1 ägg, 1/2 krm salt och om du känner för det 50g sötmandel!)

böanda ihop allt och låt det vara i ugnen i 175 grader i 12-15 min :)


jag har aldrig provat göra kakorna, men linn har och hon sa att dom var goda, vi får väl ta och lita på henne helt enkelt;)


shit vad sugen jag blev, måste göra detta ikväll!


snart så får ni se hur naglarna blev, jag kan berätta att det blev skitsnyggt!

nu ska det bara torka... vilket kan ta en evighet...

 
 
Linnsan

Linnsan

14 april 2010 16:08

SV: haha det var "Julias hårfärg a la naturelle", på bilden ;D
Gaaaaammal bild....

Åh, nu blev jag jättesugen på de där kakorna också, hihi får försöka klämma in dem i mitt pluggschema ;)

http://linnsans.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av julia♥ - 29 september 2011 14:00

Känns onödigt att hålla två bloggar i rullning. Den andra är så smidig förstår ni. Inlägg varje timma om jag så vill. Bara för att jag slipper öppna datorn eftersom att allt går att göra genom mobilen. Det känns nytt och jag är motiverad. Rolig...

Av julia♥ - 28 september 2011 20:03


  Åker med han på bilden till skellefteå efter tio när han slutar. Mor och far ska hämtas från kalas.   I morgon har vi konditionstest. Jag är förmodligen körd. Eftersom att min kondis inte finns. I morgon är det också torsdag, så logiskt s...

Av julia♥ - 28 september 2011 17:30

Fanns det en app för bloggplatsen också så skulle jag inte gå bakom ryggen och använda tumblr. Men nu finns det ingen sådan och jag har blivit kär i instagram. Så därför.   Glöm inte attt följa > Tumblr                    ...

Av julia♥ - 28 september 2011 16:16


Att man numera kan beställa kläder från allas vårat älskade monki. Och det faktum att jag äger ett visa kort. Detta kommer att bli en härlig koombination!   Klickade precis hem en kofta som jag hoppas kommer att vara lika mysig som den såg ut...

Av julia♥ - 27 september 2011 20:08


Här finns bilder. Men nästan ingen text. Så är tanken i alla fall. När jag har kommit i underfund med det hela. Ta en titt.  Är ni snälla.    ...

Ovido - Quiz & Flashcards