Direktlänk till inlägg 20 januari 2011

♥Dag 12- Min bästa vän

Av julia♥ - 20 januari 2011 20:45

Min bästa vän heter Conda Europa Olivia Schönfeldt och har ett roligt namn.

 

Har känt henne precis hela mitt liv, vi bodde grannar tills jag var 8 och umgicks varje dag.

Vi var dom enda flickorna i klassen från förskolan till 4:an vilket innebär att vi är så nära två människor kan komma varandra. Vi har bråkat hur mycket som helst genom alla dessa år, men det löser sej alltid efter några dagar. Det är exakt som att bråka med ett syskon.

 

Hon kallas för Olle och det har hon alltid gjort, har fått många frågor om vem olle är under tiden jag haft denna blogg. Många som har trott att det är min pojkvän men så är alltså inte fallet.

 

Olivia är född den 23 oktober vilket gör mej precis 2 månader och 3 dagar äldre än henne, hon tycker om att vinna men inte att förlora.

Hon tycker att det är allra roligast när hon vinner och jag förlorar, då blir hon riktigt elak.

 

Hon älskar Läckerol, förmodligen mer än vad hon älskar sin pojkvän.

Olivia är den enda människan jag har sett käka tre askar innom loppet av 2 timmar utan att sitta på toa resten av kvällen, hon är min idol.

 

Hon är otroligt vacker, en riktig skönhet som pryder det mesta i bildväg här på bloggen.

Hon är mitt favoritmotiv för att hon blir alltid lika snygg på bild, blir en bild dålig så är det jag som har gjort den dålig och inte hon. Hon är riktigt duktig framför kameran och jag är stolt över att ha en sån fager vän!


Hon har en röst som inte går att beskriva, guds gåva till världen.

Vi sjöng alltid tillsammans när vi var små, typ på skyltsöndagar, midsommaraftonar och middagar men med tiden så utvecklades hon enormt och körde solo!

Kan skryta upp henne med att hon vann Sveriges radio's musiktävling Svensktoppen nästa, med en helt egenskriven låt när hon var 14 år gammal.

Ni hittar hennes hemsida HÄR, där kan ni lyssna på någon av hennes demos.

Måste även här tillägga hur stolt jag är över min fina vän! För det är jag verkligen, människan kommer att gå långt.

  

10 korta fakta om FrökenSchön.

1. Hon älskar oliver! (inte Oliver som i ett namn, utan oliver som i dom där små svarta.)

2Hon borstar alltid tänderna.

3. Hon kan inte vicka på en av hennes lilltår. (Lyckades att skära av senan på den..)

4. Hon kan inte rapa.

5. Hon har en katt som heter Assar.

6. Hon har inte tappat alla tänder, hon har typ 12 kvar...

7. Ibland kletar hon snor på mej i bussen...

8. Hon älskar att bli killad i handen och på ryggen, det tjatar hon alltid om.

9. Hon går första året på Estetiska programmen- Musik, på samma skola som mej.

10. Hon har kvar hålet på huvudet som man har när man är bebis.


Det var inte allt, men lite i alla fall, om min bästa vän Olivia!

 
 
Ingen bild

Oliviiia

21 januari 2011 09:19

naaww älsklingsvännen <3
älskar dig gumman :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av julia♥ - 29 september 2011 14:00

Känns onödigt att hålla två bloggar i rullning. Den andra är så smidig förstår ni. Inlägg varje timma om jag så vill. Bara för att jag slipper öppna datorn eftersom att allt går att göra genom mobilen. Det känns nytt och jag är motiverad. Rolig...

Av julia♥ - 28 september 2011 20:03


  Åker med han på bilden till skellefteå efter tio när han slutar. Mor och far ska hämtas från kalas.   I morgon har vi konditionstest. Jag är förmodligen körd. Eftersom att min kondis inte finns. I morgon är det också torsdag, så logiskt s...

Av julia♥ - 28 september 2011 17:30

Fanns det en app för bloggplatsen också så skulle jag inte gå bakom ryggen och använda tumblr. Men nu finns det ingen sådan och jag har blivit kär i instagram. Så därför.   Glöm inte attt följa > Tumblr                    ...

Av julia♥ - 28 september 2011 16:16


Att man numera kan beställa kläder från allas vårat älskade monki. Och det faktum att jag äger ett visa kort. Detta kommer att bli en härlig koombination!   Klickade precis hem en kofta som jag hoppas kommer att vara lika mysig som den såg ut...

Av julia♥ - 27 september 2011 20:08


Här finns bilder. Men nästan ingen text. Så är tanken i alla fall. När jag har kommit i underfund med det hela. Ta en titt.  Är ni snälla.    ...

Ovido - Quiz & Flashcards