Alla inlägg den 29 augusti 2009

Av julia♥ - 29 augusti 2009 22:25

hej:)


nu är filmen slut och jag börjar känna hur trött jag egentligen är, ska bli skönt att sova:)

härligt med helg, man kan ju som sagt sova hur länge man vill:)


enda planen för morrondagen är att hinna ta en ridtur på kingen i gummark med sofia:) vi pratade om att fara till ridhuset och hoppa lite, men vi får väl se vad det är för väder:)


ska sova nu, hare bra tills vidare:)

peaceout

Av julia♥ - 29 augusti 2009 20:15

det blev så att vi hyrde 2filmer jag och mamma:]

Män som hatar kvinnor och Outsorced, har nyss sett män som hatar kvinnor:)

tyckte att den var grymt bra, deffenitivt väldigt sevärd! har läst alla böker, så jag tyckte att den var helt efter mina förväntningar:)


nu ska vi steka bananer i farinsocker och äta det med glass(A)

fy så gott!!! (och onyttigt:])

sen så ska vi se outsorced medans vi äter upp alltihop:}


efter det så väntar sägnen skulle jag tro:)


i morron så åker mamii till Riga, så träffar henne inte förrän på onsdag:) hoppas hon får trevligt:D


peaceout


Av julia♥ - 29 augusti 2009 16:50

ska och hyra film nu:)


här kommer dagens outfit!

Av julia♥ - 29 augusti 2009 16:06

hej alla läsare:)


Michael Jacsson syns verkligen överallt idag:o!

Har aldrig varit med om att en födelsedag har blivit så uppmärksammad:) men hans musik var ju dock helt och hållet bara bäst! the king of pop som sagt, grattis på födelsedagen:)


antar att google också ville säga grattis:)? http://google.se


nu ska jag ta mej en dusch, peaceout

Av julia♥ - 29 augusti 2009 15:08

AnnanasKaka!

cirka 10bitar:)


300g smör

4Dl socker

4ägg

4,3/4 Dl vetemjöl

2tsk bakpulver


*Botten/Toppen

3msk smör

5msn farinsocker

12ringar annanas (går lika bra med äpple)

12coctailbär

*ugn 175 grader.


*Gör så här.

1. smält 3msk smör och farinsockret i en stekpanna.

häll i en liten långpanna, lägg i annanas och coctailbären:)


2. rör 300g smör och socker poröst, tillsätt äggen ett i taget och vispa mellan varje.

blanda mjöl och bakpulver, och rör sen ner det i äggsmeten, kleta ut smeten jämnt över annanasen och bären.


3. grädda i mitten av ugnen i 25 minuter, ta ut den när kanterna har börjar släppa från formen:)

låt den svalna ett tag och vänd den sen uppoch ner på ett sockrat bakplåtspapper, skär sen i bitar:)


är och njut!

Av julia♥ - 29 augusti 2009 15:02

rör ihop

2OO g. margarin

1.5Dl strösocker


vispa 2ägg

och häll det ihop med sockret och smöret:)


rör i cirka 6Dl mjöl blandat med 2tsk bakpulver och 2tsk vaniljsocker.


rulla till små bollar och platta ut i pärlsocker, grädda i ugnen 200grader i 8-1Omin:)

Av julia♥ - 29 augusti 2009 13:59

hej:)


för ett tag sen så såg jag kenny starfighter faktiskt ganska rolig:p

efter det så kände jag och mamma ett otroligt sug efter att baka, vi bakade kubbar och annanaskaka det kommer både bilder och recept på det så fort dom är ute ur ugnen;)

smarrigt värre!

Av julia♥ - 29 augusti 2009 10:53

här kommer bilder från mentordagen i västanträsk, nu ska jag gå och äta frukost:)

peaceout

Ovido - Quiz & Flashcards